Search inside our BWP Magazine Archive

126 Search results

Coverbild: Empfehlungssysteme für die berufliche Weiterbildung
Yvonne M. Fromm; Dirk Ifenthaler

Funktionsweisen, Möglichkeiten und Herausforderungen

Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 42-43
Coverbild: Berufe-Steckbrief: Elektroniker/-in
Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 58-59
Coverbild: Beschäftigte mit Ausbildungsfunktion im Betrieb – beruflich besonders ambitioniert?
Anke Bahl; Margit Ebbinghaus; Franziska Kupfer
Issue/Year (Volume) 3/2025 (54)
Page(s) 12-16
Coverbild: Transparenzinstrumente – ihr Beitrag zur Gestaltung eines Europäischen Bildungsraums
Isabelle Le Mouillour; Andrea Mohoric; Daniel Neff
Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 8-12
Coverbild: Welche Bedeutung hat ESCO für die Berufsbildung?
Hannelore Mottweiler; Silvia Annen

Ein Ländervergleich zwischen Deutschland und Irland

Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 39-42
Coverbild: Innovative Assistenzsysteme zur Unterstützung der Suche und Auswahl von beruflichen Weiterbildungsangeboten
Sylvia Kullmann; Katrin Kaufmann-Kuchta
Issue/Year (Volume) 1/2024 (53)
Page(s) 30-31
Coverbild: Berufliche Bildung und grüne Transformation in Europa
Andrea Mohoric
Issue/Year (Volume) 4/2023 (52)
Page(s) 32-34
Coverbild: Kompetenzorientierte Prüfungserstellung
Esther Winther; Joana Reimer; Anne-Cathrin Vonarx

Eine digitale Workbench zur Konstruktion von Prüfungsaufgaben in der kaufmännischen Berufsbildung

Issue/Year (Volume) 3/2023 (52)
Page(s) 16-20
Karin Reiber; Elena Tsarouha; Marius Rebmann

Implikationen für Kompetenzprofile und Qualifikationsanforderungen

Issue/Year (Volume) 4/2022 (51)
Page(s) 30-34
Katrin Kraus
Issue/Year (Volume) 3/2022 (51)
Page(s) 8-12


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn