Search inside our BWP Magazine Archive

20 Search results

Coverbild: Die Berufsfeldanalyse als Grundlage didaktischer Überlegungen für die Pflegeausbildung
Anja Walter; Martin Fritzenwanker
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 44-47
Anne Busian; Anke Karber

Rezension zu: Inklusion und Umgang mit Heterogenität in der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung. Eine Bestandsaufnahme im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung. Bernd Zinn (Hrsg.), Franz Steiner Verlag, Stuttgart 2018

Issue/Year (Volume) 1/2019 (48)
Page(s) 54
Ursula Bylinski

Zugänge und Ansätze am Beispiel der Gesundheitsberufe

Issue/Year (Volume) 4/2017 (46)
Page(s) 50-52

Interview mit Iris Beckmann-Schulz zu den Rahmenbedingungen berufsbezogener Sprachförderung

Issue/Year (Volume) 6/2016 (45)
Page(s) 6-8
Michael Heister

Rezension zu: Kompetenzorientierte Lehrerbildung - Neue Handlungsansätze für die Lernorte im Lehramt an berufsbildenden Schulen. Klaus Jenewein, Herbert Henning (Hrsg.), W. Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2015

Issue/Year (Volume) 1/2016 (45)
Page(s) 54
Klaus Jenewein; Frank Wengemuth

Entwicklungsstand am Beispiel von Sachsen-Anhalt

Issue/Year (Volume) 4/2015 (44)
Page(s) 10-13
Regine Mathies

Historische Rekonstruktion und aktuelle strukturelle Entwicklungen im Spiegel bildungspolitischer Intentionen

Issue/Year (Volume) 3/2013 (42)
Page(s) 48-51
Anka Fehling
Issue/Year (Volume) 2/2012 (41)
Page(s) 41-42
Rolf Arnold
Issue/Year (Volume) 2/2012 (41)
Page(s) 45-48
Ursula Bylinski; Ingo Diedrich; Tilman Zschiesche
Issue/Year (Volume) 5/2009 (38)
Page(s) 45-48


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn