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Coverbild: “We need to join forces, share our responsibility and learn from one another.”

Interview with Federal Minister of Education Karin Prien

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 8-10
Coverbild: Artificial intelligence – task takeover or quality improvement?

Current approaches with the aid of the DiWaBe 2.0 Employee Survey

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 16-20
Coverbild: Human-centred AI in production – how AI assistance is changing skilled work
Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 26-29
Coverbild: Enshrining AI in vocational education and training

An additional cross-cutting qualification for trainees

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 30-33
Coverbild: Areas of deployment of AI in inter-company training

Analysis of project outlines from the INex-ÜBA initiative

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 34-37
Coverbild: Artificial intelligence in projects from the InnoVET PLUS funding programme
Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 38-39
Coverbild: Empfehlungssysteme für die berufliche Weiterbildung
Yvonne M. Fromm; Dirk Ifenthaler

Funktionsweisen, Möglichkeiten und Herausforderungen

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 42-43
Coverbild: AI-aided continuing training provision

Findings from the INVITE innovation competition

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 44-46
Coverbild: Highly regarded training occupations are less likely to have unfilled places
Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 51-53
Coverbild: AI in updating procedures – a big deal or a minor impact?

Support via ChatGPT in the development of training regulations

Ausgabe/Jahr (Jahrgang) 4/2025 (54)
Seite(n) 54-57


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