Search inside our BWP Magazine Archive

34 Search results

Coverbild: Mensch und KI im Dialog: Ein konversationsanalytischer Ansatz zur Erhebung von Augmentations- und Automationspotenzialen
Sabine Seufert; Kira Rohwer
Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 11-15
Coverbild: Migrationsforschung und Integrationspolitik im Spiegel der Zeit
Eric Schuß
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 56-57
Coverbild: Unterrichtsplanung an beruflichen Schulen im Übergangsbereich
Maximilian Schöner; Silke Trumpa

Erkenntnisse aus einer qualitativen Studie

Issue/Year (Volume) 4/2023 (52)
Page(s) 56-59
Eveline Wittmann; Ulrike Weyland; Julia Warwas

Der Ansatz des Forschungsprojekts EKGe

Issue/Year (Volume) 2/2020 (49)
Page(s) 38-39
Karin Heinrichs; Christian Schadt; Alfred Weinberger

Empirische Befunde und Perspektiven für die berufliche Bildung

Issue/Year (Volume) 4/2019 (48)
Page(s) 14-18
Jörg Roche; Elisabetta Terrasi-Haufe
Issue/Year (Volume) 6/2016 (45)
Page(s) 14-18
Christian Ebner

Empirische Befunde auf Basis der BIBB/BAuA-Erwerbstätigenbefragung 2012

Issue/Year (Volume) 2/2016 (45)
Page(s) 13-17
Poldi Kuhl; Aleksander Kocaj

Ein Vergleich der schulischen Leistungen von Kindern an Förder- und Grundschulen

Issue/Year (Volume) 2/2015 (44)
Page(s) 30-33
Thomas Neuhaus

Rezension zu: Die Nutzung des Internets in der dualen Ausbildung - Eine berufspädagogische Betrachtung auf Basis empirischer Forschungsergebnisse. Joanna Burchert, Sven Schulte. Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2014

Issue/Year (Volume) 1/2015 (44)
Page(s) 58
Andreas Krewerth; Katharina Bökmann

Empirische Befunde zur Entstehung von transnationaler Mobilität in der Berufsausbildung

Issue/Year (Volume) 4/2011 (40)
Page(s) 20-24


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn