Search inside our BWP Magazine Archive

308 Search results

Coverbild: Mensch und KI im Dialog: Ein konversationsanalytischer Ansatz zur Erhebung von Augmentations- und Automationspotenzialen
Sabine Seufert; Kira Rohwer
Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 11-15
Coverbild: Arbeiten mit Künstlicher Intelligenz, aber auch mit Köpfchen
Anja Hall; Ana Santiago Vela

Anforderungen an Future Skills in der Erwerbsarbeit

Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 21-25
Coverbild: Transparenzinstrumente – ihr Beitrag zur Gestaltung eines Europäischen Bildungsraums
Isabelle Le Mouillour; Andrea Mohoric; Daniel Neff
Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 8-12
Coverbild: Vom Arbeitsmarkt zum Bildungssystem: der Fall ESCO
Christopher Winch
Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 34-38
Coverbild: From labour market to educational system: the case of ESCO
Christopher Winch
Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 34-38
Coverbild: Welche Bedeutung hat ESCO für die Berufsbildung?
Hannelore Mottweiler; Silvia Annen

Ein Ländervergleich zwischen Deutschland und Irland

Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 39-42
Coverbild: Kraftvolles und ehrliches Signal für Gleichwertigkeit erforderlich!
Friedrich Hubert Esser
Issue/Year (Volume) 1/2025 (54)
Page(s) 3
Coverbild: A powerful and honest signal of equivalence is needed!
Friedrich Hubert Esser
Issue/Year (Volume) 1/2025 (54)
Page(s) 3
Coverbild: Unterstützung von Ausbildungsbetrieben und benachteiligten Jugendlichen durch die Assistierte Ausbildung
Valeska C. Walter; Ian Grondey; Ralph Conrads
Issue/Year (Volume) 1/2025 (54)
Page(s) 13-17
Coverbild: Anerkennung und Validierung von Kompetenzen als Beitrag zur Gewinnung von Fachkräften
Katrin Gutschow; Carolin Böse

Etablierte und neue Verfahren im Vergleich

Issue/Year (Volume) 1/2025 (54)
Page(s) 37-41


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn