Search inside our BWP Magazine Archive

261 Search results

Coverbild: Künstliche Intelligenz: Aufgabenabnahme oder Qualitätsverbesserung?
Bennet Krebs

Aktuelle Annäherungen mithilfe der DiWaBe 2.0-Beschäftigtenbefragung

Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 16-20
Coverbild: Arbeiten mit Künstlicher Intelligenz, aber auch mit Köpfchen
Anja Hall; Ana Santiago Vela

Anforderungen an Future Skills in der Erwerbsarbeit

Issue/Year (Volume) 4/2025 (54)
Page(s) 21-25
Coverbild: Beschäftigte mit Ausbildungsfunktion im Betrieb – beruflich besonders ambitioniert?
Anke Bahl; Margit Ebbinghaus; Franziska Kupfer
Issue/Year (Volume) 3/2025 (54)
Page(s) 12-16
Coverbild: Betriebliches Ausbildungspersonal unter Druck?
Anke Bahl; Franziska Kupfer; Kathrin Weis

Hinweise auf Basis von Betriebsbefragungen

Issue/Year (Volume) 3/2025 (54)
Page(s) 21-23
Coverbild: Microlearning und Microcredentials in Italien: Stärkung von Kompetenzentwicklung und Transparenz
Roberto Angotti; Alessandra Pedone
Issue/Year (Volume) 2/2025 (54)
Page(s) 43-47
Coverbild: Die Perspektive der Auszubildenden in Monitorings der Berufsbildungspolitik
Ute Hippach-Schneider; Janine Grobe-Rath

Eine vergleichende Analyse von Dänemark, Deutschland und der Schweiz

Issue/Year (Volume) 4/2024 (53)
Page(s) 48-51
Coverbild: Angebote zur beruflichen Weiterbildung im Themenbereich Wasserstoff
David Samray; Alexander Schur

Ergebnisse einer Befragung von Weiterbildungsanbietern

Issue/Year (Volume) 4/2024 (53)
Page(s) 56-57
Coverbild: Homeoffice – Arbeit im Spannungsfeld zwischen Autonomie und mentaler Distanzierung
Alexandra Mergener
Issue/Year (Volume) 3/2024 (53)
Page(s) 29-32
Coverbild: IT-Kompetenzen: Anforderungen an Erwerbstätige
Anja Hall
Issue/Year (Volume) 3/2024 (53)
Page(s) 37-39
Coverbild: Die schulische und praxisintegrierte Erzieherausbildung im Vergleich
Burkhard Gauly; Britta Gauly
Issue/Year (Volume) 3/2024 (53)
Page(s) 46-50


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn