Search inside our BWP Magazine Archive

395 Search results

Coverbild: Die Berufsfeldanalyse als Grundlage didaktischer Überlegungen für die Pflegeausbildung
Anja Walter; Martin Fritzenwanker
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 44-47
Coverbild: In Bewegung – das Prüfungswesen der Berufsausbildung
Christian Hollmann; Barbara Lorig; Barbara Schürger
Issue/Year (Volume) 3/2023 (52)
Page(s) 8-11
Coverbild: Entwicklung eines Konzepts für kompetenzorientierte digital gestützte, praktische Abschlussprüfungen in der Pflegeausbildung
Lisa Nagel; Alexander Stirner; Kamil J. Wrona
Issue/Year (Volume) 3/2023 (52)
Page(s) 46-47
Coverbild: Verzahnte Orientierungsangebote zur beruflichen und akademischen Ausbildung
Ariane Neu

Die Perspektive der Teilnehmenden

Issue/Year (Volume) 3/2023 (52)
Page(s) 50-54
Coverbild: Bericht über die Sitzung des Hauptausschusses am 20. Juni 2023
Thomas Vollmer
Issue/Year (Volume) 3/2023 (52)
Page(s) 62-63
Coverbild: Teilzeitausbildung in der Pflege – Zielgruppen und Organisationsfragen
Janika Grunau; Lena Sachse; Lea Bartsch
Issue/Year (Volume) 1/2023 (52)
Page(s) 46-50
Karin Reiber; Elena Tsarouha; Marius Rebmann

Implikationen für Kompetenzprofile und Qualifikationsanforderungen

Issue/Year (Volume) 4/2022 (51)
Page(s) 30-34
Katharina Thies; Birgit Schneider; Kirsten Meyer
Issue/Year (Volume) 4/2022 (51)
Page(s) 50-51
Miriam Peters

Rezension zu: Die Praxisanleitung in der Pflegeausbildung gestalten. Eine qualitativ-empirische Studie zur Rollenklarheit und Rollendiffusität. Daniela Schlosser, Waxmann, Münster 2022

Issue/Year (Volume) 4/2022 (51)
Page(s) 64
Katrin Gutschow; Barbara Lorig
Issue/Year (Volume) 3/2022 (51)
Page(s) 27-30


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn