Search inside our BWP Magazine Archive

148 Search results

Coverbild: Anerkennung und Validierung von Kompetenzen als Beitrag zur Gewinnung von Fachkräften
Katrin Gutschow; Carolin Böse

Etablierte und neue Verfahren im Vergleich

Issue/Year (Volume) 1/2025 (54)
Page(s) 37-41
Coverbild: Sustainably shaping integration in and via vocational education and training
Hubert Ertl
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 3
Coverbild: Arbeitstitel Editorial
Hubert Ertl
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 3
Coverbild: Integration durch Berufsanerkennung?
Dominik Harder; Lydia Schmidt
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 38-41
Coverbild: Das Deutsch-Schweizer Abkommen zur Gleichwertigkeit von Berufsabschlüssen
Christian Hollmann
Issue/Year (Volume) 1/2024 (53)
Page(s) 50-51
Coverbild: Können Rollenvorbilder junge Frauen für IT-Ausbildungsberufe begeistern?
Janina Beckmann; Alba Estela Esteve; Mona Granato

"Ausbildungsbotschafter" als Beispiel einer anerkennungssensiblen Berufsorientierung

Issue/Year (Volume) 2/2023 (52)
Page(s) 18-22
Coverbild: Der Wert beruflicher Arbeit und Ausbildung
Gerhard Bosch

Thesen zum schleichenden Reputationsverlust und Perspektiven für eine nachhaltige Aufwertung

Issue/Year (Volume) 1/2023 (52)
Page(s) 12-16
Coverbild: BWP 1/2023

Gleichwertigkeit

Issue/Year (Volume) 1/2023 (52)
Michael Härtel

Interview mit Michael Härtel zur Ausbilderförderung und -qualifizierung

Issue/Year (Volume) 4/2022 (51)
Page(s) 35-37
Taiga Brahm; Hubert Ertl; Dietmar Frommberger

Übergänge zwischen beruflicher und hochschulischer Bildung verbessern

Issue/Year (Volume) 3/2022 (51)
Page(s) 43-46


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn