Search inside our BWP Magazine Archive

77 Search results

Coverbild: Demokratiekompetenz und demokratische Kompetenzförderung in der Berufsbildung
Hermann Veith
Issue/Year (Volume) 4/2024 (53)
Page(s) 16-19
Coverbild: Demokratiekompetenz als berufliche Handlungskompetenz
Harald Hantke; Franziska Wittau; Bettina Zurstrassen
Issue/Year (Volume) 4/2024 (53)
Page(s) 20-24
Coverbild: Kann Demokratiebildung eine Aufgabe der betrieblichen Ausbildung sein?
Monika Hackel
Issue/Year (Volume) 4/2024 (53)
Page(s) 25-29
Coverbild: Handlungsorientierung als Leitgedanke transformativen Lernens
Volker Born; Barbara Hemkes; Werner Kuhlmeier

Sechs Impulse für eine Bildung für nachhaltige Entwicklung

Issue/Year (Volume) 4/2023 (52)
Page(s) 42-43
Coverbild: Kompetentes Handeln in Nicht-Routinesituationen
Stephanie Conein; Thomas Felkl

Studien über Arbeitsplätze in der chemischen und pharmazeutischen Produktion

Issue/Year (Volume) 4/2023 (52)
Page(s) 52-55
Coverbild: Vom Wissen zum Können
Alexandra Strebel; Barbara Petrini

Handlungskompetenzorientierte Abschlussprüfungen in der Schweiz

Issue/Year (Volume) 3/2023 (52)
Page(s) 40-42
Coverbild: BWP 1/2021
Agnes Dietzen

Discourses in vocational education and training and unresolved issues

Issue/Year (Volume) 1/2021 (50)
Page(s) 14-17
Agnes Dietzen

Diskurse in der Berufsbildung und offene Fragen

Issue/Year (Volume) 1/2021 (50)
Page(s) 14-17
Matthias Rohs

Interview mit Prof. Dr. Matthias Rohs zum Wandel von Lernorten und deren Gestaltung

Issue/Year (Volume) 4/2020 (49)
Page(s) 8-10
Heiner Kilchsperger

Erfahrungen aus der schweizerischen Berufsbildung

Issue/Year (Volume) 6/2019 (48)
Page(s) 6-10


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn