Search inside our BWP Magazine Archive

213 Search results

Coverbild: Politische Medienbildung als zeitgemäße Demokratiebildung
Valentin Dander
Issue/Year (Volume) 4/2024 (53)
Page(s) 44-47
Coverbild: Die Berufsfeldanalyse als Grundlage didaktischer Überlegungen für die Pflegeausbildung
Anja Walter; Martin Fritzenwanker
Issue/Year (Volume) 2/2024 (53)
Page(s) 44-47
Coverbild: The use of ChatGPT – a turning point for vocational schools?
Christina Bader; Sandra Zellhahn
Issue/Year (Volume) 1/2024 (53)
Page(s) 18-20
Coverbild: Der Einsatz von ChatGPT – Eine Zeitenwende für berufsbildende Schulen?
Christina Bader; Sandra Zellhahn
Issue/Year (Volume) 1/2024 (53)
Page(s) 18-20
Coverbild: Computerunterstütztes Lernen
Oliver Nahm
Issue/Year (Volume) 1/2024 (53)
Page(s) 58-59
Coverbild: Unterrichtsplanung an beruflichen Schulen im Übergangsbereich
Maximilian Schöner; Silke Trumpa

Erkenntnisse aus einer qualitativen Studie

Issue/Year (Volume) 4/2023 (52)
Page(s) 56-59
Coverbild: Was braucht Berufsbildung im 21. Jahrhundert?
Monika Hackel

Rezension zu: Ein Handwerk studieren oder die Revision der Berufsbildung. Philipp Gonon. hep Verlag, Bern 2023

Issue/Year (Volume) 2/2023 (52)
Page(s) 64
Sabine Conrad; Astrid Dolle; Anke Hallwaß

Qualifizierungsangebote für das Lehrpersonal der Bildungszentren im Handwerk

Issue/Year (Volume) 4/2022 (51)
Page(s) 46-47
Elke Weißer; Mary Whalen; Janika Hartwig
Issue/Year (Volume) 3/2021 (50)
Page(s) 32-34
Monika Hackel

Rezension zu: Nachhaltigkeit im Unterricht berufsbildender Schulen. Analyse, Modellierung und Evaluation eines Fort- und Weiterbildungskonzepts für Lehrkräfte. Sören Schütt-Sayed. WBV, Bielefeld 2020

Issue/Year (Volume) 3/2021 (50)
Page(s) 64


Copyright notice

The documents made publicly accessible on this website, including associated data such as images, graphics and multimedia files, are protected by copyright. The respective authors are responsible for content. Individual reproductions such as copies and print-outs may only be made for private and other personal use (§ 53 German Copyright Law, UrhG). The legally permitted uses for teaching, science and institutions (§§ 60a ff. UrhG), in particular for the purpose of non-commercial scientific research, remain unaffected by this. In addition, reproduction, distribution and making available to the public are only permitted with the express permission of the publisher and with a reference to the source. This applies in particular in respect of reproduction and archiving of documents on electronic data media or on another server. Users themselves are responsible for compliance with legal stipulations and may be held liable in the event of misuse.

© 2023, Federal Institute for Vocational Education and Training, Bonn